Nieuw digitaal loket

De gemeente Linter neemt haar nieuw digitaal loket in gebruik. Het SmartLoket is een digitaal loket voor burgers. Het is een online platform voor alle aanvragen van ons bestuur. De koppelingen met backofficetoepassingen en authentieke bronnen maken het mogelijk om documenten automatisch af te leveren. Bij meer complexe aanvragen is een minimale tussenkomst van een administratief medewerker nodig om de aanvraag of melding af te handelen. 
Attesten bevolking
De bevolkingsattesten worden gegenereerd op basis van gegevens uit het rijksregister, digitaal ondertekend en automatisch afgeleverd. Onder andere volgende documenten zijn beschikbaar: attest van Belgische nationaliteit, van gezinssamenstelling, van hoofdverblijfplaats, van hoofdverblijfplaats met historiek in deze gemeente, van hoofdverblijfplaats met volledige historiek, van leven...
Uittreksels en afschriften akten burgerlijke stand
De uittreksels en afschriften van akten worden opgehaald uit DABS en automatisch afgeleverd. Van heel wat akten zijn de uittreksels en afschriften beschikbaar:akte van adoptie, van Belgische nationaliteit, van echtscheiding, van erkenning kind, van erkenning voor geboorte...
Uittreksel strafregister
Het uittreksel uit het strafregister wordt rechtstreeks opgehaald uit het centraal strafregister, digitaal ondertekend en automatisch afgeleverd.

Aanmelden kan via E-id, itsme, token of beveiligingscode via mobiele app