IWM wordt deel van De Watergroep

Vanaf 1 januari 2015 gaat de Intercommunale Watermaatschappij (IWM) op in De Watergroep.
Om die overstap vlot te laten verlopen, zullen medewerkers van IWM en De Watergroep bij alle IWM-klanten de stand van hun watermeter opnemen. Kort daarna volgt de eindfactuur van IWM, met daarbij ook de nieuwe contactgegevens bij De Watergroep.

IWM werd in 1965 in het Vlaams-Brabantse Zoutleeuw opgestart als een intercommunaal  drinkwaterbedrijf. De geschiedenis van De Watergroep gaat terug tot 1913. De Watergroep is met meer dan 2,8 miljoen klanten het grootste waterbedrijf van Vlaanderen, actief zowel in productie en distributie van drinkwater als op het vlak van afvalwaterbeheer en industriewater. De Watergroep is al langer naast IWM actief op het grondgebied van zes van de acht IWM-vennoten. Hierdoor ontbrak uniformiteit en duidelijkheid voor de inwoners.

De gemeenten-vennoten van IWM beslisten dan ook na een openbare procedure tot een verkoop  aan De Watergroep, die per 1 januari 2015 de installaties, de leidingen, het personeel en de abonnees van IWM overneemt. De opbrengst van de verkoop wordt verdeeld over de verschillende gemeenten-vennoten van IWM en creëert daar bijkomende ademruimte voor het uitvoeren van de beleidsprogramma’s zonder een beroep te moeten doen op bijkomende middelen van de inwoners.

De overstap naar De Watergroep

Medewerkers van IWM en van De Watergroep zullen van 15 december 2014 tot 15 januari 2015 bij alle IWM-klanten de stand van de watermeter komen noteren, dit van maandag tot vrijdag tussen 8 en 19 uur en op zaterdag tussen 9 en 17 uur. Wij vragen u ervoor te zorgen dat uw watermeter gemakkelijk toegankelijk is. Vervolgens maakt IWM haar eindfactuur op. IWM staat nog in voor de opmaak, verzending, inning en opvolging van deze eindfacturen. Voor vragen over uw eindfactuur moet u dus terecht bij IWM op het adres en het telefoonnummer vermeld op uw factuur.

Uw aanspreekpunten bij De Watergroep

Zodra uw klantgegevens zijn overgedragen, krijgt u van De Watergroep een brief met uw nieuwe contractgegevens.

Hieronder vindt u alvast uw aanspreekpunten.

Met administratieve vragen kan u terecht bij
De Watergroep – provinciale klantendienst Vlaams-Brabant
Postadres: Herbert Hooverplein 23, 3000 Leuven
tel. 016 24 09 11 (ook wachtdienst, 24 uur per dag)
elke werkdag van 8 tot 12 uur en van 12.30 tot 16.30 uur, op donderdagvoormiddag gesloten
info.vlaams.brabant@dewatergroep.be
Tijdelijk kantooradres tot 30-9-2015: UBI center Philipssite - 5.3 - 3de verdieping, 3001 Leuven,
enkel in de voormiddag tussen 9 uur en 11 uur (uitgezonderd op donderdag).

Met technische vragen kan u terecht bij
De Watergroep – sectoraal dienstencentrum Oost (Tienen)
tel. 016 80 49 10, mail sdc.oost_vlbrabant@dewatergroep.be
elke werkdag van 8 tot 12 uur en van 12.30 tot 16.30 uur

Tot slot kan u steeds terecht op de website www.dewatergroep.be voor informatie over De Watergroep en haar dienstverlening. U vindt er ook een aantal courante formulieren en u kan er vragen stellen of problemen melden.

Service en kwaliteit

Door de integratie van IWM binnen het grootste Vlaamse drinkwaterbedrijf kunnen wij maximaal tegemoetkomen aan de verwachtingen van onze klanten met betrekking tot een moderne drinkwaterdistributie.

De Watergroep zal alles in het werk stellen om drinkwater van perfecte kwaliteit te leveren en de beste service te garanderen. IWM en De Watergroep zullen nauw samenwerken om de overstap vlot te laten verlopen.